Banantelefon og b-vitaminer: Promoters styrker innocents skæve markedsføring

Læs mere

Innocent er en britisk virksomhed, der står bag lækre smoothies til børn og voksne, juice og kokosvand. Virksomheden skiller sig ud på markedet med en skæv og humoristisk markedsføring, der taler direkte til forbrugerne. På innocents etiketter kan nysgerrige forbrugere eksempelvis læse, at de kan ringe til “banantelefonen”, hvis de har spørgsmål. Og en af grundlæggernes uheld med en smoothie ud over skjorten betyder, at der på alle flasker står, at smoothien “omrystes før åbning – ikke efter”.

Promoters bakker op om innocents markedsføring i Danmark, hvor produkterne har været i handlen siden 2006. innocents nuværende smoothies – innocent Smoothie Plus – blev lanceret i 2015, og Promoters har stået for at markedsføre produkterne hele vejen. innocents smoothies er kun tilsat naturlige råvarer, produktionen er bæredygtig og 10 procent af virksomhedens profit går til velgørenhed. Disse budskaber bliver understreget i innocents markedsføring.

Sampling på det rigtige tidspunkt

I januar og februar i år stod Promoters for en stor in-store-kampagne for at promovere innocent Smoothie Plus. Kampagnen skulle øge kendskabet til innocents naturlige smoothies og booste salget. I starten af et år går rigtig mange danskere ekstra op i sundhed og ernæring, og derfor ønskede innocent at møde forbrugerne i netop denne periode. Promoters stod for sampling af de farverige og velsmagende smoothies i hele 110 butikker i løbet af perioden.

En kampagne af den størrelse stiller krav til koordinering og kommunikation, og Promoters’ erfaring gør, at en landsdækkende kampagne med mere end 100 butikker kan eksekveres uden problemer. Planlægning og certificerede promotere er nøglen til en succesfuld sampling-kampagne, og mere end 30 promotere var involveret i kampagnen. De blev alle specifikt certificeret til denne opgave.

Demostanden afspejler brandet

Promoters ønskede at skabe et univers, der understreger og fremhæver de naturlige ingredienser og vitaminer i innocents smoothies. Demostanden er bygget op, så den tiltrækker sig maksimalt opmærksomhed i en forretning, og vækker forbrugernes nysgerrighed. Vi bruger stærke grønne nuancer på både demostand og gulv, og tager naturen med ind i butikkerne i form af træer og planter. Vores udvalgte promotere står selv for at sætte demostanden op, når de ankommer til butikken – og pille den ned igen, når dagen er omme.

For at understrege innocents brand, skulle promoterne være friske og naturlige i deres udseende og udstråle sundhed og velvære. De skulle kunne gå i dialog med forbrugerne omkring sundhed og svare på spørgsmål om innocents produkter. Mange af vores dygtige promotere har erfaring fra tidligere kampagner med innocent, og de har derfor et indgående kendskab til virksomhedens værdier og skæve påfund.

I marts og april kører runde to af kampagnen, hvor Promoters igen skal promovere innocent Smoothie Plus i 100 butikker i Danmark.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.