Morgenkaffen kan skabe loyalitet blandt kaffedrikkere

I disse år supplerer eller udskifter flere og flere danskere deres traditionelle filterkaffemaskine med en One Touch-maskine, der kan efterleve en stigende trang til andre former for kaffe end filterkaffe.
Læs mere

Danskerne elsker kaffe, og den mørke drik har en central plads i den danske kultur. Vi drikker morgenkaffe, formiddagskaffe, eftermiddagskaffe og aftenkaffe. Vi hyggesnakker over en kop kaffe, og vi drikker kaffe på arbejdet. I disse år supplerer eller udskifter flere og flere danskere deres traditionelle filterkaffemaskine med en One Touch-maskine, der kan efterleve en stigende trang til andre former for kaffe end filterkaffe. Selskabet, Jacobs Douwe Egberts, der repræsenterer Tassimo i Danmark, ønsker derfor at gøre Tassimo og de tilhørende kaffe-kapsler til danskernes foretrukne valg, når de skal lave deres egen yndlingskaffe. For at øge kendskabet til Tassimo og salget af maskiner og tilhørende kapsler tilrettelagde Promoters en 360 graders levende markedsføringskampange, hvor man mødte potentielle Tassimokunder på alle tænklige måder gennem events, sampling, Field Sales og In store-sale.

Med udgangspunkt i, hvor lysten til kaffe melder sig hos forbrugerne, planlagde Promoters en række events på forskellige lokaliteter. Bl.a. Aarhus Banegård og Metrostationerne på Kongens Nytorv og Nørreport i København. I ti dage var stationerne omdannet til mobil kaffebar, hvor promotere mødte potentielle Tassimokunder på farten. For mange danskere er morgenkaffen den vigtigste kop kaffe på dagen, og derfor stod Promoters naturligvis klar med morgenkaffe og friske promotere til at indlede en snak om Tassimo og kapsel-kaffe i det hele taget. Udover at møde så mange mennesker som muligt, var de ti dage på samme lokation en unik mulighed for at give tilbagevendende smagsprøver, og på den måde forsøge at opbygge en loyalitet hos kaffedrikkeren over for Tassimo som den foretrukne morgenkaffe.

Øget kendskab til Tassimo hos yngre kaffedrikkere

Den store kaffetørst indfinder sig typisk, når man er midt i tyverne, og mange starter deres daglige kaffedrikkeri, mens de er under uddannelse. Med den viden tilrettelagde Promoters events på forskellige uddannelsesinstitutioner, bl.a. CBS i København, hvor man i pauserne uddelte smagsprøver på kaffen til de studerende for på den måde at øge deres kendskab til Tassimo, og forhåbentlig gøre den til deres foretrukne kapsel-kaffe.

Foruden events på forskellige trafikknudepunkter og uddannelsesinstitutioner rundt i Danmark, arrangerede Promoters endvidere sampling ved bl.a. Alt for Damernes Kvindeløb, Zulu Sommerbio og Lego World i Bellacenteret. Enhver sampling er naturligvis uddelt af en salgsorienteret promoter, der indleder en snak, og sørger for at dele sin viden om Tassimo ud sammen med kaffen.

Foruden events og sampling arrangerede Promoters såvel Field Sale som In Store Sale-kampagner med indbygget sampling for at booste salget af Tassimos maskiner og på sigt kaffekapsler. For os er det af yderste vigtighed, at de promotere, kunderne møder, understøtter Tassimo på allerbedste vis. Det sikrer vi blandt andet gennem vores grundige rekrutteringsproces, samt gennem den Promoter Academy-certificering, som alle vores promotere har. På Promoter Academy bliver der blandt andet undervist i salgstræning og kommunikationsteknik, således at alle promotere er professionelle og salgsorienterede, når de møder op på en opgave. Derudover har vores promotere på denne opgave gennemgået intensiv produkttræning om Tassimo og særligt de forskellige kapselvarianter, så de er klædt rigtig godt på til at møde kunderne, besvare deres spørgsmål og gerne ende med at sælge en Tassimo-maskine og tilhørende kapsler.

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Morten Dueholmen, Key Account Manager, In-store og events,

tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.