Øget salg af Sennheiser til en yngre målgruppe

Sennheiser er en af de ældste og mest respekterede producenter af hovedtelefoner, men mange yngre personer kender enten ikke brandet, eller forbinder det med forældrenes støvede hovedtelefoner fra 80’erne.
Læs mere

Det vil Sennheiser naturligvis gerne lave om på, og med Urbanite har Sennheiser designet en stilsikker hovedtelefon med tung bas, som især mange yngre efterspørger. Promoters er Sennheisers faste samarbejdspartner inden for levende markedsføring, og for at øge kendskabet til Sennheiser og Urbanite samt øge salget af deres hovedtelefoner, tilrettelagde Promoters en in Store-kampagne i en række elektonikbutikker i hele Norden, blandt andet Fona, Computer City og Media Markt.

Grundig rekrutteringsproces sikrer de rette ambassadører

In-store-kampagner er en effektiv metode, når det gælder om at øge salget i butikkerne, og en veludført in-store-aktivitet kan mangedoble salget. Mange forbrugere har ikke besluttet på forhånd, hvilke produkter, de skal købe, og de kan derfor hjælpes på vej med den rette rådgivning.

For os er det af yderste vigtighed, at de promotere, kunderne møder i butikkerne, understøtter Sennheiser og Urbanite på allerbedste vis. Det sikrer vi blandt andet gennem vores grundige rekrutteringsproces, samt gennem den Promorter Academy-certificering, som alle vore promotere har. På Promoter Academy bliver der blandt andet undervist i salgstræning og kommunikationsteknik, således at alle promotere er professionelle og salgsorienterede, når de møder op på en opgave. Derudover har vores promotere på denne opgave gennemgået intensiv produkttræning om Sennheisers hovedtelefoner, så de er klædt rigtig godt på til at møde kunderne.

I in Store-kampagnen for Urbanite bestod promoterens konkrete rolle i at indlede en behagelig samtale med kunderne om hovedtelefoner, sætte sig i deres sted, demonstrere Urbanite for dem og stille de rigtige spørgsmål samt rådgive, så samtalen ender ud i, at forbrugeren køber hovedtelefonerne.

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Nicolai Mouritzen, Key Account Manager, In-store og events, tlf. 60 15 17 07 eller nicolai@promoters.dk.