Sampling af sunde færdigretter til travle forbrugere

Kan du modstå duften af en lækker lasagne, når du handler ind til aftensmaden? Tusindvis af danske forbrugere blev i starten af året mødt af netop den udfordring, når de gik i supermarkedet om eftermiddagen. De fleste handlende takkede derfor forståeligt ja til en smagsprøve på Meyers Lasagne, der blev uddelt af Promoters professionelle promotere.
Læs mere

Meyers færdigretter forhandles kun i Coop-butikker, og netop Coop ønskede derfor at promovere de lækre færdigretter, der både i smag og kvalitet lever op til hjemmelavet mad. I de senere år er der kommet mere fokus på sundhed, velvære og ernæring. Mange familier holder igen med sukkerindtaget i hverdagene, skruer lidt ned for indtaget af wienerbrød på kontoret og sørger for at spise godt med grøntsager.

Men det er ikke altid, der er tid til de store kulinariske udfoldelser, hvis ungerne skal til fodbold, eller mødet trækker ud. Hurtigmad er ofte forbundet med usund mad – junkfood – og derfor er Meyers færdigretter et godt alternativ, der sparer de travle danske familier tid i køkkenet uden at gå på kompromis med sundheden.

Landsdækkende in-store-kampagne

Coop og Promoters indgik derfor et samarbejde om en in-store-kampagne, der skulle promovere færdigretterne og øge salget af dem. I uge fire i år var Promoters i to dage ude i hele 73 Coop-butikker landet rundt. Meyers er et stærkt brand, som mange forbrugere kender og forbinder med kvalitet. Men ikke alle ved, at Meyers – udover bagerbutikker, cafeer, catering og meget andet – også tilbyder en række forskellige færdigretter, der ligger klar i køledisken til de dage, hvor det skal gå hurtigt. Coop ønskede desuden at ændre de fordomme, der kan være om færdigretter i køledisken.

De udvalgte promotere ankom til butikkerne, hvor de gjorde vores allerede leverede demostande FlyCasen klar til demo. Heri var der pakket alt til en indbydende demostand – inklusiv en mikrobølgeovn. Hele eftermiddagen, fra 15-19, varmede promoterne de velduftende lasagner i ovnen, anrettede smagsprøver på bambusbakker og tilbød de eftermiddagssultne forbrugere at smage retten. In-store-kampagnen var samtidig støttet op af et tilbud, hvor forbrugerne fik 20 procent på alle færdigretterne.

Promoterne afdækker forbrugernes behov

Promoterne til denne kampagne blev uddannede til at gå i dialog med forbrugerne omkring Meyers færdigretter. Det er vigtigt, at promoterne kan aflæse, hvilket behov den specifikke forbruger har, så promoteren i samtalen kan lede frem mod et salg. Er forbrugeren en singlemand, der savner sin mors gode lasagne? Eller står promoteren over for en børnefamilie, der har andre ønsker? Meyers færdigretter sælges både i store familieportioner og i singleportioner, og der er derfor mulighed for at møde forbrugernes behov.

In-store-kampagnen gik over alt forventning, da lasagnen tog forbrugerne med storm. Smagen lever op til forventningerne, og salget af Meyers færdigretter blev i perioden forøget markant. Der blev fra Coop-butikkernes side knoklet ekstra for at leve op til den store efterspørgsel.

Mere end 10.000 forbrugere smagte Meyers lækre lasagne i løbet af de to dage, Promoters var ude i butikkerne. Og selve kampagnen blev eksponeret for mere end 50.000 forbrugere, viser besøgstal for butikkerne. Kampagnen levede op til forventningerne og øgede salget af færdigretterne markant.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.