Butikker er det oplagte valg til et event, når du skal sælge noget med det samme

Med en veludført event i en butik, kan du ikke bare mange doble salget i kampagneugerne, men også vænne forbrugerne til at købe dit produkt i butikken.
Læs mere

Produktsampling og demoer i butikker er et af de mest brugte steder, når det gælder om at øge salget med det samme. Årsagen til dette er naturligvis at det en veludført event kan mangedoble salget. Mange forbrugere har ikke besluttet hvilket produkt de skal købe og kan derfor hjælpes på vej, med den rette rådgivning i butikken.

Alle kunde- og forbrugerforhold starter et sted. Der er en højere barriere for en forbruger for at købe et produkt, som hun aldrig har prøvet før i forhold til produkter, som hun har tillid til og kender kvaliteten af. Med in-store sampling kan man således sige, at den barriere bliver nedbrudt fordi forbrugeren får lov til at smage/prøve et produkt og på den måde er sikker på, at hun ikke køber katten i sækken. Det betyder, at in-store sampling gør det svære førstegangskøb en hel del nemmere – i hvert fald hvis der står en dygtig promoter og taler med forbrugeren.

Der kan dog være stor forskel på hvilke forbrugere du møder i hvilke butikker og på hvilke tidspunkter, så lad os tage en dialog om hvilken målgruppe vi skal ramme med dit produkt, før du beslutter dig for steder og tidspunkter.

Tjek vores gode råd om hvornår det kan være en god idé at benytte sampling, kontakt en fra vores erfarne team, for at få hjælp til din sampling, eller benyt kontaktformularen nedenfor.