Nu kan de fleste dreje, slikke og dyppe!

Mondeléz besluttede at aktivere kiksemærket Oreo kraftigt. Oreo-kiksen har været i handlen i Danmark i et stykke tid, men har ikke været bredt repræsenteret i kundernes bevidsthed.
Læs mere

Oreo var kendt i forvejen

En del danskere har allerede hørt om Oreo eller smagt dem, men da kiksen ikke har været bredt tilgængelig i dagligvarehandlen, har Oreo ikke været en del af danskernes indkøbsmønster.

Mondeléz havde store planer

Mondeléz havde brug for at gøre danskerne opmærksomme på, at verdens bedst sælgende kiks nu var tilgængelig i ethvert supermarked i hele Danmark. Samtidig ville de gerne have danskerne til at smage kiksen, så de kunne smage, hvorfor det er verdens mest populære kiks. Sidst men ikke mindst skulle danskerne lære Oreo-ritualet ‘drej, slik og dyp’, der kan få den helt rigtige smag frem.

Landsdækkende kampagne

I en hel måned gik det så løs i supermarkeder og storcentre, hvor vores promotere var ude at lære danskerne at dreje, slikke og dyppe. Vi besøgte supermarkeder og storcentre i hele landet for at sikre, at vi ramte flere hundrede tusinde danskere. Ud over Oreo-kiks serverede vi en kop mælk, så alle kunne prøve at dreje, slikke og dyppe.

Stort mersalg og forlængelse af kampagnen

Kampagnen har skabt et enormt mersalg af Oreo og har dermed været en kæmpe succes. Derfor valgte Mondeléz at forlænge kampagnen, så endnu flere danskere kunne lære ‘drej, slik og dyp’-ritualet.