AXE Gold kommer helt ud til målgruppen

Ny kampagne for AXE Gold taler målgruppens eget sprog.
Læs mere

Målrettet kampagne

AXE Gold skal nå ud til den nye generation af unge mænd. Kampagnen er målrettet til at tale direkte til denne gruppe. Det gælder også den levende markedsføringsdel af kampagnen, som Promoters er ansvarlig for.

Kampagnen bevæger dig på Social Media og udnytter elementer fra netop dét format, til at tiltrække de unge forbrugere. Derved florerer kampagnen der hvor de unge befinder sig såsom Snapschat, Instagram og YouTube. Kampagnen taler unge mandlige forbrugeres sprog ved at referere til kendte GIF’s fra internettet og inddrage boomerang-videoeffekten fra Instagram, som de unge forbrugere selv benytter.

Mange kigger typisk på de sociale medier, mens de er på farten, sidder i bussen eller venter på toget. Kampagnen er således Out-of-Home Media Advertising, idet den fanger de unge forbrugere, mens de er udenfor hjemmet. Dette udnyttes ligeledes i den levende markedsføring i kampagnen, som Promoters står for.

I reklamerne ses helt normale unge fyre i situationer, hvor AXE Gold hjælper til at gøre dem lidt smartere og mere attraktive for det modsatte køn. Dette gøres ikke gennem uopnåelig store overarme eller perfekte frisurer. Fyrene ligner snarere ganske almindelige unge mænd. Sammen med de forskellige elementer fra Social Media kunne klippene således ligne helt normale videoer fra de sociale medier og ikke reklamer.  Det betyder, at de unge forbrugere lettere spejle sig selv i karaktererne. Samtidig viser det også, at man ikke nødvendigvis skal være et stort muskelbundt, for at tiltrække det modsatte køn. Og det er netop de helt normale fyre, som kampagnen og produktet henvender sig til.

 

Ud i det blå

Hos den unge forbrugergruppe er de sociale medier en stor del af hverdagen, hvilket betyder, at tingene går stærk. Demodelen af kampagnen er derfor ligeledes tilpasset forbrugergruppens tempo og vaner. Promoters møder forbrugerne, dér hvor de er og i deres tempo. Derfor består den levende markedsføring af en række samplings på forskellige out-of-store lokationer.  Det omfatter blandt andet Roskilde Dyrskue, Ørbæk Marked, Vorbasse Marked og ikke mindst Københavns Hovedbanegård.

Det er vigtigt at holde en rød tråd mellem den online kampagne og den levende markedsføringsdel, for at skabe association mellem de to elementer hos forbrugeren, så brandet styrkes yderligere. Sampling delen, som Promoters udfører, skal derfor forbindes med den resterende kampagne. Når samplesne uddeles på de forskellige lokationer, er lokationen dekoreret med roll ups, med billeder fra reklamerne, som styrker associationen hos forbrugeren.

 

Længerevarende samarbejde

Det er ikke første gang Axe bruger Promoters som et led i deres kampagner. Samarbejdet gør langt tilbage og omfatter en bred vifte af forskellige typer in-store-, sampling- og demoaktiviteter.

Promoters har stor erfaring med at tilrettelægge demoaktiviteter, således at produkterne når ud til de rette forbrugere. Gennem Axe Gold samplingerne i løbet af sommermånederne vil de unge mandlige forbrugere få kendskab til produktet, og erfaringen siger, at det efterfølgende vil kunne ses på salgsresultaterne.

 

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.