Fever Tree: Perfekt præsentation af verdens bedste tonic

Når weekender, ferier og højtider står for døren, sørger mange danskere for at putte lidt ekstra luksus i indkøbsvognen. Fridagene må gerne stå i nydelsens tegn med god mad, slik til ungerne og en cocktail til de voksne.
Læs mere

Gin er populært som aldrig før, og mange nye producenter tilbyder kvalitetsgin til den bevidste forbruger. Når det kommer til tonic, har forbrugerne nu også mulighed for at mikse deres gode gin med verdens bedste tonic.

Fever-Tree er en britisk virksomhed, der siden 2005 har produceret tonicvand og andre drinksmixere af naturlige ingredienser. Charles Rolls og Tim Warrilow, der grundlagde virksomheden, undrede sig over, at tonicvand mest bestod af kunstige farvestoffer, sødestoffer og konserveringsmidler. De ønskede derfor at udvikle en tonic, der kun er tilsat de bedste naturlige ingredienser og er fri for kunstige smagsgivere, konserveringsmidler og unødige tilsætningsstoffer. Dette blev startskuddet til Fever-Tree, der i dag er hypet verden rundt og både tilbyder en lang række forskellige tonicvand og andre produkter som ginger ale og lemonade.

Fasthold kundernes interesse

Danskerne har taget rigtig godt imod Fever-Tree, men det er altid vigtigt for et brand at fastholde kundernes interesse og booste salget yderligere. Den danske distributør, Secret Kitchen, og Promoters har derfor lagt en plan for, hvordan Fever-Tree kan blive ved med at fange kundernes opmærksomhed i butikkerne via merchandising.

Promoters professionelle merchere sørger for, at Fever-Tree præsenteres på den bedst mulige måde. Otte nøje udvalgte merchere tager ud i 28 supermarkeder landet over og opbygger displays. Samtidig fylder mercherne hylderne op og trimmer dem, så de fremstår optimalt, og kunderne ikke bliver mødt af tomme hylder, når de går den vej forbi med indkøbsvognen. Når Promoters merchere forlader butikkerne, præsenteres Fever-Tree perfekt og indbydende, hylderne bugner og flaskerne står snorlige. Præsentationen i butikken er med til at understrege produktets kvalitet.

De otte merchere fordeler de 28 butikker imellem sig og er ude i butikkerne torsdag og fredag, så chancen for, at det netop er Fever-Tree, der tages med hjem til weekenden, stiger. Fever-Tree har i den forbindelse købt ekstra plads i butikken, så produkterne kan gøre et markant indtryk på de mange handlende.

 

Professionelle merchere med ben i næsen

Mercherne er vant til at komme i butikkerne og samarbejde med det faste personale. Promoters merchere er udadvendte, har ben i næsen og kan tage fat. Det er hårdt fysisk arbejde at trimme hylder, og mercherne skal både kunne styre en palleløfter ude på lageret og være imødekommende over for kunderne. Mens opgaven udføres, er mercherne Fever-Trees ansigt udadtil – både over for kunder og personale i detailhandlen. Derfor skal Fever-Tree selvfølgelig kunne føle sig tryg og være sikker på, at virksomhedens interesser varetages.

Promoters effektive merchere rydder altid op efter sig i butikken og på lageret og fjerner pap og emballage. Butikkernes faste personale får derfor ikke ekstra arbejde ud af besøget, men får derimod frigjort tid til deres kerneopgaver, der er at betjene kunderne. Det kommer derfor både Fever-Tree og butikkerne til gavn, når Promoters merchere har været forbi.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.