Hvilken kaffe byder du uventede gæster på?

Promoters har igen haft glæden af at være en del af en af Gevalias omfattende markedsføringskampagner. Denne gang har vi budt de handlende forbrugere på en varm kop Gevalia instant kaffe i landet Bilka forretninger.

Hvem bruger instant kaffe?

Instant kaffe er hurtigt at lave. Du kan nøjes med at lave en enkelt kop ad gangen, eller du kan lave en hel kande. Det kræver ikke mere end en elkedel af lave kaffen, og så er den altid dampende varm, når den er drikkeklar.

Denne type kaffe appellerer til forbrugeren der ikke prioriterer tiden til at brygge en kompliceret kop kaffe, men blot ønsker en velsmagende hurtig kop kaffe. Derudover er produktet optimalt til forbrugere der bor alene eller unge par, der ikke har brug fr en helt kande kaffe ad gangen. Ved at lave en kop instant kaffe undgår man at en halv kande eller mere skal gå til spilde.

Kaffen er også perfekt til den studerende, som er meget på farten og ønsker at have morgenkaffen med til dagens første forelæsninger.

Produktet appellerer altså typisk til forbrugere over 25 år eller de yngre kaffedrikkere, som lige er flyttet fra reden. Mange forbrugere bruger også instant kaffen som et supplement til at have en filterkaffemaskine eller en mere avanceret kaffebrygger. Nogle gange skal kaffen bare være varm og velsmagende. Ikke mere og ikke mindre.

Produktet rammer altså en bred forbrugergruppe, som dog anvender produktet til forskellige formål.

In-store aktiviteten henvender sig derfor til mange forskellige forbrugere, som promoteren opsøger.

 

Hvorfor Gevalia?

Gevalia er et velkendt brand blandt forbrugerne. Dog er det mest udbredt som filterkaffe. Her er kaffen kendt for sin høje kvalitet og behagelig smag. Butiksdemoen har til formål at brede kendskabet til Gevalias instant kaffe på lige fod med den oprindelige filterkaffe. Forbrugerne får derved mulighed for at smage kaffen og sammenligne med smagen de kender fra filterkaffen. Nogle forbrugere forholder sig meget kritiske til instant kaffe, men bliver positivt overraskede, når de første gang prøver Gevalias på vores demo.

 

Hvilken kaffe byder du uventede gæster på?

Sådan lyder ordene i tv-reklamen for Gevalia instant kaffe, som blev sendt på tv sideløbende med butiksdemo kampagnen. Kombinationen af de to markedsføringselementer forstærker hinanden. Det giver større genkendelse blandt forbrugerne, hvilket fører til at produktet og oplevelsen står stærkere i hukommelsen. Det er derfor altid fornuftigt at koordinere de forskellige elementer i en kampagne.

Sloganet ”Hvilken kaffe byder du uventede gæster på?” støtter salgsargumentet om, at det er let og hurtigt at lave en god kop kaffe med Gevalia instant – ja, endda god nok til gæster.

Gevalia har siden 1940 satset stort på deres markedsførings indsatser og har ud over in-store kampagner gennem tiden benyttet sig af alt fra biografkampagner, kendte endorsere, sponsorater og var som nogle af de første også ude med en tv-reklame med det selvsamme slogan som lever videre i dag; Hvilet kaffe byder du uventede gæste på?

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.