Lillet er lig med sommer

Når solen kommer frem, temperaturen stiger, og folk samles på terrasser og i haver rundt omkring i det danske land, skal der en lækker læskende sommerdrink i glasset.
Læs mere

En rigtig sommerdrink skal først og fremmest være iskold, så man kan blive kølet ned i sommervarmen. Derudover skal den gerne være forfriskende og læskende, så det kan gøre de lange lune sommeraftener eller eftermiddagen i solen med veninderne til noget ganske særligt. En drink, der om nogen opfylder de ovenstående krav, er Lillet Rosé.

Promoters skal i løbet af sommermånederne hjælpe Lillet Rosé med at indtage diverse havefester og sommerhyggestunder, så Lillet Rosé kan blive dette års favorit sommerdrink.

 

Gentager succesen

Promoters eksekverede sidste år ligeledes en omfattende kampagne for Lille Blanc og var dermed med til at få drinken ud i det danske sommerland. I år sætter Lillet fokus på varianten Rosé, som Promoters derfor ligeledes skal hjælpe med at øge forbrugernes kendskab til. Samtidig skal aktiviteten i butikkerne få salget af flaskerne til at stige. Dette kan ske direkte i forbindelse med mødet med promoteren, men i mange tilfælde har indsatsen også en effekt på længere sigt. Forbrugeren vil huske smagen og oplevelsen næste gang, der skal handles ind til en festlig anledning.

 

Forbrugeroplevelsen

Forbrugerne skal naturligvis introduceres til den nye Rosé variant, ved at bydes på en lille drink, når de passerer vinafdelingen i supermarkedet. Således får vi mulighed at påvirke forbrugeren direkte i købsøjeblikket, hvor valget om læskende drinks skal træffes. Derved kan vi guide forbrugeren, som ellers formentlig havde taget den sædvanlige vin fra reolen, til at prøve noget nyt og spændende, som vil gøre den forestående hyggestund til noget særligt.

Lillet er en fransk aperitif, hvilket i fransk kultur er en drink, som drikkes inden maden serveres. Derfor er Lillet et oplagt valg, mens grillen varmer op. Lillet er lavet af en sirligt balanceret mix af vin og frugtlikør. Den primære drue i Lillet Rosé er hvidvinsdruen Sémillon, som er ledsaget af rødvinsdruen Merlot. Vinen kombineret med ca. 15% håndlavet frugtlikør, lavet på bitre appelsiner og bær.

Lillet kan drikkes rent eller blandes med for eksempel tonicvand, som der gøres under demoaktiviteten.

 

En specifik målgruppe

Lillet taler særligt til den yngre modebevidste og trendy kvinde, som er sætter pris på kvalitet, brands og livsnydelse. Det er derfor særligt denne type, der fokuseres på under aktiviteten. Derudover er Flycasen og promoterens påklædning og fremtræden tilpasset til at tiltale denne gruppe. Flycasen er fint dekoreret med Lillet branding bannere, som udstråler kvalitet og fransk idyl. På bordet er der udstillet Lillet flasker og den eksklusive Fever Tree tonic, som drinken mixes med og bordet er fint pyntet, så hele standen ser tiltalende og eksklusiv ud. Promoteren er iklædt en chik vintage-stil stribet t-shirt og rød løbestift. Derved er Lillet’s brandidentitet udstrålet igennem alle facetter af demoaktiviteten, så ikke kun salget, men også brandet styrkes af kampagnen.

Kampagnen kører i sommermånederne, hvor i alt 264 demodage skal eksekveres. Den flotte Lillet Flycase vil være at finde i både små og store byer i hele Danmark. Demoerne er særligt koncentreret omkring byer med sommerhuse og kyst, hvor sommeren for alvor nydes, og der er god tid til at nyde en Lillet Rosé i solen. – Og med vejret denne sommer, er det rigeligt med solskinstimer til at nyde en kold Lillet Rose!

 

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.