Nyt design truer genkendelsen

Der er altså både fordele og ulemper ved det nye design, som udstråler eksklusivitet og adskiller Premium chokoladen yderligere fra den konventionelle mælkechokolade
Se mere

Marabou, kendt og elsket for deres bløde fyldige mælkechokolade, med knasende fyld i lækre varianter, perfekt til en hyggeaften med fødderne oppe og en god film på skærmen. I 2000’erne kom en ny gren på Marabou familien, Marabou Premium. En mørk chokolade af høj kvalitet med mindst 70% chokolade, der giver en intens smagsoplevelse, som skal nydes i et stille premium-øjeblik. Chokoladen adskiller sig fra den velkendte Marabou oplevelse og appellerer også til et andet forbrugersegment. Den mørke luksuriøse chokolade henvender til en mere moden kundegruppe, som ønsker lidt, men godt. Marabou Premium har skarpt fokus på kvalitet og bæredygtighed.

 

Nyt design truer genkendelsen

Den aktuelle butiksdemokampagne køres i forbindelse med, at Premium chokoladens emballage har fået nyt design. Det nye design udstråler den eksklusivitet, som chokoladen tilbyder og ligger langt fra den velkendte gule indpakning af de originale Marabou mælkechokoladeplader. Faktisk er det røde Marabou logo fjernet helt fra det nye design og erstattet af en mere simpel guldskrift, som falder i med resten af designet. Det adskiller emballagens design yderligere fra den velkendte gule og røde Marabou chokolade. Det betyder dog også, at det er mindre iøjnefaldende, at pladen er en Marabou, og måske vil kendere af produktet derfor ikke genkende deres yndlingsplade mørkchokolade.

Der er altså både fordele og ulemper ved det nye design, som udstråler eksklusivitet og adskiller Premium chokoladen yderligere fra den konventionelle mælkechokolade. Samtidig risikeres at forbrugerne bliver forvirrede og ende med at vælge en helt anden plade, fordi Marabou Premium chokoladen ikke ligner sig selv.

Butiksdemo kampagnen i samarbejde med Promoters, skal derfor sikre, at det fortsat er Marabou Premium, der lægges i indkøbskurven og forsikre forbrugerne i, at det fortsat er det samme indhold trods det ændrede design.

 

Læs også om vores Marabou Premium kampagne

 

Bæredygtighed

Marabou er en del af Mondelez International, verdens største chokoladevirksomhed, som huser en lang række brands af både chokolade og kiks.

Chokoladen produceres på en ansvarlig og bæredygtig måde. For at sikre en langsigtet forsyning af kakaobønner af den rette kvalitet, har de lavet et projekt, der hedder Cocoa Life. Projektet handler om at starte bedre arbejdsforhold for alle kakaobønderne ved at fokusere på fem områder

Bedre dyrkningsforhold

– Udvikling af samfundet og ligestilling Marabou Premium Instore uge 38-42 / 2018 Side 2 af 4

– Flere kilder til forsørgelse

– Eliminering af skadeligt børnearbejde

– Øget omsorg for miljøet

For at forbedre disse fem områder arbejder Mondelez International sammen med flere forskellige organisationer, som har erfaring inden for disse felter, bl.a. CARE International, WWF. Den stærke sociale bevidsthed bag Marabou skal naturligvis også viderekommunikeres til potentielle kunder, da det er med til at gave chokoladens merværdi. Den bæredygtige profil kan bruges til at fremhæve Marabou’s mørke chokolade over andre tilsvarende kvalitets chokolader, når promoteren indgår i dialog med forbrugerne. Marabou Premium kampagnen omfattede 42 lokationer fordelt i hele Danmark og løb over en periode på 8 uger, hvor forburgerne i de udvalgte butikker blev budt på at smage Marabou Premium Classic og Orange.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.