Pink gin er kommet for at blive

Gin er mere populært end nogensinde før, og en kold G&T med rigeligt is og et stykke lime er blevet en fastgroet klassiker. Gin-trenden har for alvor taget om sig, og drinken har stille udviklet sig fra den helt klassiske sammensætning
Læs mere

Det kræver ikke den store cocktail connaisseur at lave en god gin og tonic, men blot en god gin, og det er formentligt en del af grunden til, at drinken er danskernes foretrukne fyraftensdrink. Selvom flere og flere forbrugere hopper med på gin og tonic vognen, kan den bitre drink dog stadig få nogle til at rynke på næsen

Udvalget af gins på spiritushylderne i de danske supermarkeder har udvidet sig i takt med drinkens stigende popularitet. Den helt klassiske smag af enebær og grannåle, om man vil, har fået selskab at en bred vifte af smagsvariationer. Infuseringer med forskellige smagsnuancer har åbnet op for muligheden for større variation i ginsmagen, og den klassiske granskov har fået konkurrence.

Det ses blandt andet i den nye Premium Pink Gin fra Gordon’s, som er infuseret med hindbær, jordbær og ribs, og er, som navnet antyder, lyserød. Ginen er inspireret af den Originale Gordon’s opskrift, som er givet en ny lethed og elegance fra den naturlige sødme i bærrene. Gordon’s Premium Pink er fremstillet af de bedste råvarer og derfor smages de modne bær tydeligt fra første sip. Sammensætningen resulterer i et nyt unikt bud på en pink gin, der er mild og elegant og som vil appellere til selv de forbrugere, der synes, at den klassik G&T er for bitter.

En ny målgruppe

Promoters har siden februar budt forbrugerne på en lille drink i supermarkeder i hele Danmark, og spurgt dem, hvad de synes – og svaret er entydigt; pink gin er kommet for at blive.

Vi skal løbende over 15 uger eksekvere i 180 demodage fordelt i supermarkeder over hele Danmark.

De forbrugere, der normalt ikke bryder sig om gin, skal dog lige overbevises, for de tør bevæge sig ud i en gin-drink – også selvom den ikke ligner den klassiske G&T. Derfor er de vigtigt at promoteren kan vejlede forbrugeren og fortælle om de mange forskellige måder, ginen kan bruges på.

Ginens pinke farve taler dog givet vis stærkest til de kvindelige forbrugere og udstråler ”girls-night” på lang afstand. Derfor er det også primært de kvindelige forbrugere mellem 25 og 49 år, vi fokuserer på i kampagnen. Promoterne er udvalgt til at repræsentere netop denne målgruppe, således at forbrugeren kan spejle sig i brandambassadøren og bedre identificere sig med brandet. Promoteren skal samtidig skabe en festlig, glad stemning i butikkerne, med henblik på at Gordon’s Pink’s brand identitet kommunikeres videre til forbrugerne.

Gordon’s Premium Pink kan blandes på klassisk vis med tonicvand, hvis man er glad for det bitre, men har man en sød tand, er den også perfekt med lemonade og prosecco, inden den til sidst pyntes med friske jordbær – Et sikkert sommerhit!

Storytelling og tilpasset kommunikation

Den pinke gin, er altså perfekt til både velkomstdrink eller som den velkendte fyraftensdrink, og appellerer derfor til mange forskellige forbrugere. Vi laver derfor også tre forskellige drinks, når vi demonstrerer Gordon’s Pink til forbrugerne, nemlig én med tonic, én med sprite og til sidst én med mouserende vin – alle tre naturligvis fint garneret med røde bær. På denne vis demonstreres alsidigheden i den pinke gin, og promoteren kan fortælle forbrugeren om de mange forskellige måder, den kan bruges på og inspirere forbrugeren til selv at give sig i kast med cocktailshakeren derhjemme.

Demoaktiviteterne hjælper til at øge både salget og kendskabet til Gordons Premium Pink. Promoteren er briefet med særlige salgs-argumenter og indvendinger til at overbevise den vaklende forbruger. Derudover giver mødet med den imødekommende promoter er forbrugeroplevelse ud over det sædvanlige, der skaber en tættere relation mellem forbrugeren og Gordons Pink Gin, som vil resultere i, at brandet huskes næste gang, der skal handles ind til velkomstdrinks, eller barskabet skal fyldes.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.