Promoters fører den gule Ricola fane højt

Promoters har efterhånden ofte hjulpet Ricola, som er kendt for deres lindrende og velsmagende urtebolsjer. Denne gang har vi været med Ricola ved lanceringen af den nyeste variant, Ricola Karamel.
Læs mere

I forbindelse med lanceringen har Promoters sørget for, at budskabet om den nye variant nåede frem til de rette forbrugere. Den skriggule Ricola fane blev vist i flere omgange så den nye variant for alvor kunne gøre sit indtog blandt forbrugerne.

Som første led var promotere i uge 19 mødt op på 10 togstationer i hele landet. Her blev de rejsende mødt af budskabet om den nye Ricola variant – og kunne selvfølgelig få syn for sagn med en smagsprøve på bolsjet.

Som andet led i den omfattende lanceringskampagne, besøgte vi i uge 20 hele 28 forskellige butikker, hvor promoterne uddelte smagsprøver på de nye bolcher og spredte god stemning i hele butikken.

 

En gammel kending

Hvert sekund spiser 180 mennesker fordelt over hele verden et Ricola bolsje. Ricola navnet og den gule emballage er udbredt gennem mange års omfattende markedsføring, som udover gentagende in-store kampagner i samarbejde med Promoters, også inkluderer tv reklamer og meget mere.

Men selvom bolsjerne og brandet efterhånden også er kendt af de fleste herhjemme, kan demoaktiviteten have stor og langvarig effekt. Forbrugerne bliver mindet om mærket og produktet, når de møder promoteren i butikken eller på banegården. Derved bliver Ricola igen top of mind og dukker op på nethinden næste gang forbrugeren mærker en kriller i halsen. Ved at smage bolsjerne bliver forbrugerne ligeledes påmindet om den gode smag i bolsjerne, som måske ellers let kan drukne i den konstante strøm af nye produkter på markedet.

 

Mere end bare smagsprøver

Ude i butikken er promoteren mere end bare en uddeler af smagsprøver. Promoteren er brandambassadør for Ricola og skal derfor repræsentere brandet overfor forbrugeren. For bedre at kunne bevæge sig rundt i butikken og opsøge forbrugerne, er promotere udstyret med en taske, hvori bolsjerne kan opbevares. Promoteren er derudover iført gul Ricola kasket og t-shirt. Det gør promoteren synlig på lang afstand gennem butikken og fanger forbrugerens opmærksomhed.

Den stærke gule farve får promoteren til at stråle af sommer, sol, varme og natur, som Ricola brandet repræsenterer. Ricola bolsjerne stammer nemlig fra Schweiz hvor de er produceret efter den traditionelle opskrift siden 1930 af naturlige usprøjtede urter, som er særligt udvalgte til at have en lindrende effekt og give den dejlige smag.

Den nye variant er fin blanding af urter og en lækker blød karamel fornemmelse og smag, som kan give forbrugeren variation i hverdagen. Demoaktiviteten skal netop være med til at inspirere og opfordre forbrugerne til at prøve noget nyt – og derved forhåbentligt blive forfalden til den nye Ricola variant.

De fleste forbrugere er typisk fastlåste i deres forbrugsvaner og har brug for et lille skub for at komme ud af komfortzonen og få prøvet noget nyt. Denne nye oplevelse kan i sidste ende være med til at berige forbrugerens hverdag med variation og måske en helt ny smagsfavorit. Promoters’ arbejde er derfor afgørende for, om forbrugerne får prøvet den nye variant, og om den i sidste ende bliver en succes.

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT: Key Account Manager, Maja Fabricius Fogel, tlf. 22 20 89 14 eller maja@promoters.dk.