Hele Danmark bliver gin-eksperter

En gin-smagning kan vække forbrugernes nysgerrighed og fremme interessen for gin. Aktiviteten kan fange de inkarnerede gin-entusiaster, men også de forbrugere, der blot nyder en gin og tonic i ny og næ. Derfor er antallet af gin-festivaler i diverse supermarkeder steget med over hele landet de seneste år.
Læs mere

Bilka er ligeledes hoppet med på bølgen og Gin Festivalen i de store supermarkeder er efterhånden blevet en tilbagevendende tradition. Promoters var selvfølgelig også med, da Bilka i maj var vært for en landsdækkende gin-smagnings festival.

 

Mere end bare gin

På baren mixes lækre gin tonics med en særligt udvalgte tonic-vand til at matche og fremhæve smagsnoterne i hver enkelte gin bedst muligt. Det er nemlig langt fra ligegyldigt, hvad ginen blandes op med. De individuelle karakteristika skal have de bedst mulige forudsætninger for at imponere dagens smagsdommere. Det er nemlig de besøgende forbrugere i Bilka, der er inviteret til at være gin-eksperter for en dag.

Der bliver langet gin-tonics over bardisken i høj fart, mens der grundigt forklares og fortælles om ginens historie, særlige smags-palet og duftnoter. Det er efterhånden længe siden, at gin smagte af gran og kun var en smag for den ældre generation. Gin trenden har for alvor gjort sit indtog, og det har medført en større revolution i forbrugernes tilgang til gin. Gin er nemlig ikke længere bare gin. Hver enkelt gin har sin egen fortælling om oprindelse, inspiration og selvfølgelig sin egen karakteristiske smags- og duftprofil. Det er netop fortællingen om ginens særlige egenskaber og den gode historie, der sælger.

Det er derfor langt fra kun smagsprøver, der langes over disken, når promoterne er trukket i bartender-tøjet til gin festival. Små anekdoter om ginens navn, flaskens design eller inspirationen til ginens smag følger med, mens drinken mixes og serveres til forbrugeren.

 

På langt og kort sigt

Forbrugerne benytter sig af muligheden for at få afprøvet ginen og lære mere om dens egenskaber, før de køber en ny gin-variant. For selvom flasken kan se flot ud udefra, er det sjældent nok til at overbevise forbrugerne om at betale en højere pris for et ukendt produkt. Gin festivalerne er derfor meget besøgte af forbrugere, der vil have stillet nysgerrigheden og et bredere kendskab til den fagre gin-verden. Når forbrugerne har smagt sig frem til deres favorit-gins, ryger der ofte en flaske eller flere med i indkøbskurven med det samme, men også på længere sigt, har aktiviteten effekt. Festivalen kan være med til at øge forbrugernes helt overordnede interesse for gin og åbne deres øjne for, at en god G&T er mere en bare en bitter smag af gran.

Den festlige stemning, mødet med de smilende promotere og synet af det flotte bar-set-up midt i den sædvanlige indkøbstur i Bilka forplanter sig i forbrugernes bevidsthed som en oplevelse udover det sædvanlige. Sådanne oplevelser huskes til næste gang barskabet skal fyldes, eller der skal handles ind til en festlig aften, og skaber således ligeledes salg på længere sigt, såvel som nu og her.

 

Erfarne i effektivt set-up

Promoters har arbejdet med Diageo, som repræsenterer Tanqueray og Jinzu gennem mange år. Derfor har vi stor erfaring med at stable et effektivt og indbydende set-up på benene.

Den grønne, rullende Tanqueray barvogn emmer af kvalitet på lang afstand og er indbydende for de gin-glade besøgende. Farven på vognen matcher Tanquerays velkendte grønne flasker, mens det gammeldags trillevognsdesign taler til Tanquerays mangeårige gin-tradition.

Vognens træplade og eksklusive look kædes sammen med den høje kvalitet af de lækre gins, som de fleste gin-kendere ikke betvivler. Således støtter set-up’et Tanquerays branding, og deres brand image styrkes således gennem kampagnen.

Samtidig gør vognen arbejdet let af udføre for promoteren, der ovenpå vognen har god plads til at klargøre garniture og blande ingredienserne. Rundt om vognen opbevares limes og gin-flasker, der samtidig pynter og ser indbydende ud.

 

Promoters besøgte i uge 18 og 19 samtlige Bilka butikker i Danmark og bød forbrugerne på de tre Tanqueray gins; London Dry, Rangpur og No. Ten samt den japansk inspirerede Jinzu gin. Festivalen forløb begge uger fredag og lørdag og var velbesøgt i Bilka butikkerne over hele landet.

 

 

 

VIL DU VIDE MERE? KONTAKT:  Key Account Manager, Morten Dueholmen, tlf. 60 39 89 05 eller morten@promoters.dk.